(2)طراحی قطعات صنعتی: شرکت طراحی قطعه صنعتی

0
(0)

فعالیت صنایع تولید کننده، مونتاژ کننده، کارخانه‌ها، کارگاه‌های تولیدی و خیلی از شرکت‌ها نیاز به طراحی قطعات صنعتی و نقشه‌کشی دارند. در سال‌های دور این کار به‌طور دستی و با استفاده از ابزارهای نه چندان پیشرفته و معمولی انجام می‌شد. ولی امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، طراحی صنعتی شکل جدیدی به خود گرفته است. طراحی قطعه صنعتی در عصر حاضر با کمک کامپیوتر و روش‌های فنی نوین و حرفه‌ای انجام می‌شود. ما در آرتا تحلیل که شرکت طراحی قطعات صنعتی است با یک تیم برجسته و بهره‌گیری از مهارت بالا در زمینه طراحی قطعه مکانیکی و انجام تحلیل‌های مهندسی مربوط به آن فعالیت می‌کنیم. از فعالیت دانشجویان مهندسی مکانیک در محیط آکادمیک دانشگاهی گرفته تا پروژه‌های تحقیقاتی، کارخانه‌ها و صنایع تولید یا مونتاژ کننده، در هر زمینه‌ای که به طراحی و مدلسازی قطعات صنعتی احتیاج دارید، خدمات طراحی سه بعدی قطعات تخصص مورد نیاز شما برای پر کردن جای خالی در مدیریت پروژه‌هاست.

طراحی قطعات صنعتی

شرکت طراحی قطعات صنعتی

شرکت‌های فعال در زمینه طراحی قطعات صنعتی، با استفاده از اصول فنی طراحی که در حیطه دانش مهندسان مکانیک و دروس تخصصی آن‌ها می‌گنجد، کار طراحی را به پیش می‌برند. ابزار کار آن‌ها، نرم افزارهای طراحی به کمک رایانه هستند که اصطلاحا از مجموعه آن‌ها با نام CAD یاد می‌شود. طراحی قطعات صنعتی یک دانش کاربردی است که از طرحی بر روی صفحه رایانه که در آن نقشه کلی کار، ابعاد، جزئیات و تمامی اطلاعات مربوط به قطعه مورد نظر مشخص شده، استانداردی برای ساخت محصول نهایی به‌کار برده می‌شود.

طراحان با احاطه بر علوم مهندسی مکانیک و طراحی صنعتی، مدلی 3 بعدی از اشیاء و قطعات ترسیم می‌کنند. این مدل آماده شده با محاسبات دقیق مهندسی و بطور جزئی، مبنای کار صنایع برای تولید قطعات مورد نیازشان قرار می‌گیرد. طراحی قطعه صنعتی و چگونگی انجام آن وابسته به نوع محصولی است که قصد تولید آن وجود دارد. برای انواع مختلف محصولات، طراحی و شبیه‌سازی سه بعدی با کامپیوتر انجام می‌شود تا طرح و نقشه کلی برای ساخت آن بدست آید.

شرکت طراحی قطعات صنعتی با آشنایی و تسلط کافی بر اصول طراحی قطعه مکانیکی مورد نیاز صنایع وارد عمل شده و محصولاتی کارآمد را با رعایت تمامی جزئیات را در قالب یک طرح نهایی به کارفرمایان و تولید کنندگان تحویل می‌دهند. طراحی قطعات صنعتی می‌تواند قطعات کوچک و ساده تا قطعات پیشرفته و پیچیده را در بر بگیرد. ساخت قالب‌ها، قطعات دستگاه‌ها، قطعات صنایع خودروسازی و هواپیماسازی، نقشه‌کشی و طراحی محصولات حوزه الکترونیک، و بسیاری دیگر از محصولات کارخانجات و شرکت‌های تولیدی به آماده کردن طرح‌های اولیه در محیط نرم افزاری وابسته است. برای مثال، قالب‌های ریخته‌گری، تزریق پلاستیک، پرس کاری، آهنگری و… را باید پیش از تولید با طراحی صنعتی مدلسازی کرد.

ما در مجموعه آرتا تحلیل یک تیم باتجربه و ماهر برای طراحی قطعه یا قطعات مکانیکی داریم که تسلط کامل بر روی نرم افزارها و قواعد طراحی داشته و با رعایت تمامی جزئیات، تحلیل‌ها و معیارها طرح مورد نیاز صنایع را جهت تولید و بهره‌برداری آماده می‌کنند.

طراحی قطعه صنعتی

طراحی قطعات صنعتی از روندهای کلیدی پیش از تولید قطعات مکانیکی است که به منظور فروش، صادرات یا ساخت تجهیزات و دستگاه‌ها و محصولات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. دلایل مختلفی وجود دارد که تولید کنندگان قطعات را ملزم به آماده طرح اولیه از قطعه مکانیکی مورد نظر می‌کند. یکی از این دلایل، اطمینان از دقت بالا در تنظیم مدل محصول، نحوه قرارگیری اجزا و ابعاد بخش‌های مختلف آن قطعه است. شکل و اندازه محصول یا قطعات باید بطور دقیق و جزئی تعیین شود و نحوه سوار شدن قسمت‌های مختلف بر روی هم مشخص شود. این کار یک چشم انداز مطمئن برای اطمینان از کارآمد و استاندارد بودن محصول ایجاد کرده و از هدررفت سرمایه و زمان تولید کننده جلوگیری خواهد کرد.

هر شرکت طراحی قطعات صنعتی به تولید کنندگان و صنعتگران کمک می‌کند بتوانند با در اختیار داشتن طرحی دقیق و کاربردی در اقتصاد و وقت خود بسیار صرفه‌جویی کنند. مدلسازی هدفمند قطعات قبل از شروع فرایند تولید، کارایی و بهره‌وری صنایع را بسیار بالا برده و در بسیاری از موارد آن‌ها را پیشتاز رقبایشان خواهد کرد. طراحی قطعات صنعتی راهکاری برای معین کردن مشخصات و خصوصیات، قابلیت‌ها، فرم هندسی، ابعاد و حتی نحوه مونتاژ قطعات بر روی یکدیگر است.

شاتون صنعتی طراحی شده

با سپردن طراحی صنعتی قطعات صنعتی مورد نیاز خود به ما، می‌توانید به تحلیل و برنامه ریزی دقیق پیش از تولید بپردازید. تحلیل ویژگی‌های مختلف قطعات مکانیکی از جمله شیوه مونتاژ، حرکت قطعات، تحلیل تنش، تعیین اندازه‌ها و روش تولید با داشتن طرح اولیه امکان‌پذیر است. همچنین هرگونه مشکل و مغایرت احتمالی قبل از آغاز تولید مشخص و قابل برطرف شدن خواهد بود.

در طراحی قطعه امکان استانداردسازی طراحی‌ها، اجزا و متریال مصرفی برای ساخت وجود دارد. همچنین می‌توان در هر مرحله تا قبل از تایید نهایی، تعداد قطعات و جزئیات طراحی آن‌ها زیاد یا کم کرد که در نهایت منجر به کوتاهتر یا طولانی‌تر شدن فرایند تولید شده و از نظر هزینه‌ای مصرفی و جنبه اقتصادی حائز اهمیت است. در طراحی قطعات صنعتی گاهی بنابر معیارهای کارفرمایان، جهت ساده‌تر شدن محصول و تسریع روند تولید و کاهش هزینه‌ها تغییراتی در طرح اولیه محصول ایجاد می‌شود.

تجهیزات لازم برای طراحی قطعات

طراحی قطعه صنعتی نیازمند ابزارهای تخصصی است که امکانات مورد نیاز برای ترسیم تک به تک بخش‌ها با تنظیم همه جزئیات ریز تا درشت را داشته باشند. چنین قابلیت‌هایی فقط در نرم افزارهای مخصوص طراحی و مدلسازی سه بعدی وجود دارد. این نرم افزارهای فوق پیشرفته ابزارهای بسیار زیاد و کاربردی برای شبیه‌سازی قطعات در محیط کامپیوتر دارند. کار با آن‌ها به شرط داشتن مهارت و تسلط کافی و دانش لازم در زمینه فوت و فن طراحی قطعات مکانیکی، شما را به طرحی دقیق و مهندسی شده می‌رساند.

علم نوین امروزی این امکان را برای تولید کنندگان فراهم کرده که پس از دریافت طرح نهایی از شرکت طراحی قطعات صنعتی، بتوانند با کمک دستگاه‌های مدرنی مانند پرینتر سه بعدی، قطعه طراحی شده را به فاز تولید برسانند. همچنین با وجود اسکنرهای سه بعدی و اپتیک، قابلیت مهندسی معکوس قطعات ساخته شده برای مدلسازی آن‌ها در صنایع وجود دارد.

طراحی قطعات صنعتی در مجموعه آرتا تحلیل توسط مهندسان خبره و کاردرست ما با ابزارهای روز دنیا در سیستم‌های رایانه‌ای و با نرم افزارهای تخصصی رایج انجام می‌شود. این طراحی دقیق، اصولی و طبق دانش مهندسی، با طراحی‌های دستی و ابتدایی قدیمی بسیار متفاوت است؛ چرا که ایرادات و خطاها به حداقل رسیده، دقت و جزئیات طراحی بیشتر است و تحلیل‌ها حتی بر روی صفحه کامپیوتر قابل اجرا هستند. کیفیت و کارایی در این طراحی‌های اصولی و جدید به حداکثر ممکن رسیده‌اند.

شرکت طراحی قطعه صنعتی در نرم افزار بع کمک روش ابرنقاط

نرم افزارهای طراحی قطعات مکانیکی

همانطور که گفتیم، طراحی قطعه مکانیکی بر بستر نرم افزارهای تحت ویندوز انجام می‌شود. نرم افزارهای پیشرفته و حرفه‌ای اتوکد، NX، Solid Edge، کتیا (CATIA)، سالیدورکس (Solidworks) و نرم افزار VARI CAD، از جمله برنامه‌های متداولی هستند که مهندسان و طراحان از آن‌ها برای مدلسازی قطعات استفاده می‌کنند. بسیار مهم است که طراحان مشغول در زمینه طراحی قطعات صنعتی، مهارت بالایی در کار با این نرم افزارها داشته باشند. نداشتن مهارت کافی، می تواند وقت و سرمایه شما را هدر داده و منجر به طرحی غیر اصولی و غیرکاربردی شود که عملا بی فایده و بلااستفاده یا دچار مشکل خواهد بود.

خوشبختانه مهندسان ما در تیم طراحی خدمات مهندسی آرتا تحلیل، تخصص و تبحر زیادی در امر طراحی قطعه صنعتی و کار با نرم افزارهای شبیه سازی و مدلسازی 3 بعدی دارند. طراحان باتجربه ما به خوبی با تمامی امکانات محیط کتیا و سالیدورکس آشنا هستند و می‌توانند انواع پروژه‌های طراحی قطعات را بر عهده بگیرند. همچنین به عنوان جمعی موفق از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های برتر کشور مثل دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف، علم و فن لازم در حیطه مهندسی مکانیک و صنایع را دارا هستند که در امر طراحی قطعات صنعتی مورد نیاز و از واجبات است.

طراحی اشیا و قطعات صنعتی پیش از ساخت، نیاز به دانستن یک سری قواعد و فنون مهندسی دارد. اطلاع از علم لازم در کنار مهارت توسط یک شرکت طراحی قطعات صنعتی، خطاها و مشکلات قطعه طراحی شده را به حداقل می‌رساند و موجب مدیریت صحیح وقت و هزینه طراح و تولید کننده می‌شود. ما در آرتا تحلیل همه تخصص مورد نیاز را برای انجام طراحی‌های سه بعدی از محصولات و قطعات صنعتی به کار می‌گیریم؛ چراکه هم برای وقت و هزینه شما و هم برای اعتمادتان ارزش زیادی قائل هستیم.

دانش و اطلاعات طراحی قطعه

مهارت و دانشی که طراحان صنعتی باید داشته باشند، چندین بخش را از تسلط بر روی اصول طراحی و نقشه کشی صنعتی گرفته تا آشنایی با مهندسی مکانیک و قطعات صنعتی شامل می‌شود. همچنین در محیط سالیدورک و کتیا، امکانات ویژه‌ای برای تنظیم مونتاژ قطعات طراحی شده، تحلیل شیوه حرکت یا عملکردشان قابل بررسی است. یک طراح خوب باید از استانداردها و محاسبات دقیق مطلع باشد و محصولی با امکان ساخت سریع و دقیق ترسیم کند.

ما در طراحی قطعات صنعتی از اطلاعات مشخصی مانند ابعاد و فرمی که کارفرمایان می‌خواهند، استفاده می‌کنیم. سپس بطور حساب شده و با دقت بالای مهندسی مراحل را انجام می‌دهیم تا طرح آماده شده نهایی متناسب با نیاز و خصوصیات مورد نظر سفارش کارفرما باشد. همچنین طراحان ما از ویژگی‌ها و کاربرد قطعات، دستگاه‌ها و روش‌های تولید، محدودیت‌های مواد مصرفی در روند تولید، روش تحلیل و مونتاژ به خوبی مطلع هستند. آرتا تحلیل با کوله باری از تجربه و مهارت در خدمات طراحی قطعه صنعتی خود قابلیت پشتیبانی و ویرایش رایگان نیز ارائه می‌دهد تا قدردان اطمینان و محبت شما کارفرمایان و تولید کنندگان عزیز باشد. اگر کیفیت، دقت و مهارت در دنیای شما حرف اول را می‌زند، برای یافتن شرکت طراحی قطعات صنعتی جای درستی آمده‌اید!


تضمین کیفیت در طراحی قطعات صنعتی

تضمین کیفیت در طراحی قطعات صنعتی یک جنبه اساسی و حیاتی در فرآیند توسعه و تولید محصولات صنعتی می‌باشد. این عنصر مرکزی تأثیر گذار بر عملکرد و موفقیت نهایی یک محصول دارد. با توجه به پیچیدگی‌ها و تغییرات مداوم در صنایع مختلف، اهمیت تضمین کیفیت در طراحی قطعات صنعتی بیش از پیش احساس می‌شود. برنامه‌ریزی دقیق، استفاده از استانداردهای کیفیت معتبر، و اعمال رویکردهای مدیریت کیفیت، اقداماتی هستند که در جهت تضمین کیفیت محصولات صنعتی اتخاذ می‌شوند.

با وجود اهمیت بی‌انکار تضمین کیفیت، مواجهه با چالش‌های زیادی نیز امری حتمی است. از جمله این چالش‌ها می‌توان به مدیریت انواع و اقسام مواد، تطابق با استانداردهای متغیر، و همچنین تغییرات در فناوری اشاره کرد. همچنین، تعامل مستمر با سایر بخش‌ها مانند تولید و بازاریابی، یکی از موارد حیاتی در فرآیند تضمین کیفیت محصولات صنعتی می‌باشد. در نتیجه، به منظور دستیابی به طراحی قطعات صنعتی با کیفیت و عملکرد مطلوب، تلاش‌های دقیق و هماهنگ باید در سطح همه مراحل توسعه و تولید انجام گیرد.

قطعه ی صنعتی طراحی شده در سالیدورک

مشاوره پروژه طراحی قطعات صنعتی

پیش از سپردن پروژه طراحی، مهندسان ما می‌توانند در مورد زمان آماده سازی مدلسازی کامپیوتری، هزینه انجام صفر تا صد طراحی و هرگونه اطلاعات لازم در این مورد شما را راهنمایی کنند. امکان مشاوره به صورت غیر حضوری در رابطه با جزئیات و کلیات شبیه سازی‌های انجام شده و نرم افزار و روش‌های مورد استفاده نیز وجود دارد تا هیچ گونه ابهام و نگرانی در روند کار وجود نداشته باشد. آرتا تحلیل در همه ابعاد پروژه مسئولیت پذیر است و به طور کامل پشتیبانی ارائه می‌دهد.

تضمین کیفیت طراحی قطعه مکانیکی

ما طراحی انواع قطعات صنعتی را با تسلط فوق العاده بر تمامی مراحل و مهارت عالی در مدلسازی هر نوع قطعه مرد نیاز صنایع انجام می‌دهیم. خدمات طراحی قطعه صنعتی از ابتدا تا انتها توسط تیم طراحان خبره و مطابق استانداردها انجام می‌شود تا کیفیت ویژه طرح آماده شده نهایی کاملا تضمین شده باشد. نرم‌افزارهای معتبر و بروزشده، ابزارهای دقیق و پیشرفته و طراحان حرفه‌ای تیم آرتا تحلیل همه چیزی است که برای موفقیت پروژه‌ها به آن متکی هستیم. کارفرمایان و مجریان پروژه‌های صنعتی که قبلا با ما کار کرده‌اند، با رضایت خود از نتیجه کار، گواه این تضمین و مدیریت حرفه‌ای سفارش‌های طراحی صنعتی هستند.

مدلسازی محصولات صنعتی در کوتاهترین زمان ممکن

پروژه طراحی قطعات صنعتی مورد نظر مراجعین ما در فاز پژوهشی یا صنایع کوچک و بزرگ، می‌تواند موارد متعددی را شامل شود. گاهی این طراحی و مدلسازی مربوط به قطعات صنعتی کوچک یا ساده است که طبیعتا انجام آن به زمان کمتری احتیاج دارد. اما بعضی از قطعات ابعاد بزرگی داشته یا از پیچیدگی خاصی برخوردار هستند. قطعات پیچیده به نسبت طراحی دشوارتری دارند و ما زمان بیشتری برای آماده سازی آن‌ها صرف می‌کنیم. با این حال، مسلط بودن و تجربه مهندسان آرتا تحلیل باعث شده همواره سعی بر آماده کردن مدلسازی محصولات صنعتی در کوتاهترین زمان ممکن داشته باشیم. تحویل به موقع خدمات و مشتری مداری از افتخارات مجموعه ماست. شما می‌توانید هرنوع طراحی ساده تا پیچیده را با ابعاد و جزئیات مورد نظرتان به ما بسپارید.

خدمات شبیه سازی طراحی صنعتی نیاز مهم شرکت‌های فنی مهندسی، صنایع تولید کننده، کارآفرینان، کارگاه‌های کوچک تا کارخانجات بزرگ ساخت و مونتاژ قطعات در کشور است. بنابراین در فعالیت‌های صنعتی امروزی با پیشرفت تکنولوژی در اختیار فرایندهای ساخت و ابداع، نیاز به ارتباط و اتصال مدام با شرکت طراحی قطعات صنعتی وجود دارد. ما به عنوان مهندسان طراحی قطعه صنعتی در گروه خدمات مهندسی آرتا تحلیل آماده ارتباط به صورت پروژه‌ای یا دائم با واحدهای تولیدی و صنایع کوچک تا بزرگ هستیم. تخصص ما در خدمت شماست تا حرفه‌ای‌تر از همیشه به سوی موفقیت گام بردارید.

این صفحه چقدر برای شما مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رای: 0

تا الان رای داده نشده! اولین نفری باشید که به این صفحه امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *